استایل استایل .

استایل

روال مراقبت بهداشت شخصی سالم

روال مراقبت بهداشت شخصی سالم
روال مراقبت شخصی سالم ؛ صبح که از خواب بیدار می شوید اولین کاری که انجام می دهید چیست؟ برخی از افراد ممکن است دندان های خود را مسواک بزنند، در حالی که برخی ممکن است دوش بگیرند. ایجاد یک روال مراقبت شخصی سالم که شامل مراقبت مناسب از پوست، بهداشت دهان و دندان و بهداشت شخصی می شود، مهم است. داشتن یک روال مراقبت شخصی سالم به شما احساس شادابی می دهد و می تواند بهزیستی کلی شما را بهبود بخشد.

ایجاد یک روال مراقبت شخصی سالم صبحگاهی

مسواک بزنید.
تمیز نگه داشتن سطح دندان می تواند از پوسیدگی و بیماری لثه جلوگیری کند.از یک مسواک نرم و یک خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده کنید با زاویه 45 درجه بر روی لثه ها و با حرکات دایره ای کوتاه عقب و جلو مسواک بزنید.

حداقل 2 دقیقه مسواک بزنید. مطمئن شوید که مولرها، سطوح خارجی دندان و سطوح داخلی دندان خود را مسواک بزنید.

زبان خود را نیز مسواک بزنید
مسواک زدن زبان می تواند بوی بد دهان را با از بین بردن باکتری ها و ذرات غذا کاهش دهد. از موهای مسواک خود یا سوهان زبان استفاده کنید. برخی از مسواک ها دارای یک سوهان زبان در پشت هستند.

صورت خود را بشویید
شستن روزانه صورت، آلودگی ها، باکتری ها و چربی انباشته شده را از بین می برد. یک پاک کننده مناسب با نوع پوست خود بخرید. بر اساس اینکه پوستتان چرب، خشک یا حساس است، می توانید پاک کننده های مختلفی دریافت کنید.

پوست خود را خیس کنید و پاک کننده را روی صورت خود ماساژ دهید. پاک کننده را به آرامی با آب گرم بشویید.

از تونر  در یک روال مراقبت شخصی سالم استفاده کنید.

در روال مراقبت شخصی سالم  یک تونر می تواند با افزودن مواد مغذی، پوست شما را متعادل کرده و دوباره شاداب کند. یک پد پنبه ای را با تونر آغشته کنید و روی صورت بکشید و از ناحیه چشم خود دوری کنید. در صورتی که پد پنبه ای ندارید، می توانید تونر را با دست های تمیز بمالید.

پوست خود را مرطوب کنید.
یک مرطوب کننده در روال مراقبت شخصی سالم  پس از پاکسازی، پوست شما را آبرسانی و نرم می کند.یک مرطوب کننده مناسب برای نوع پوست خود انتخاب کنید. برای پوست های خشک از کرم مرطوب کننده یا مرطوب کننده مبتنی بر روغن استفاده کنید. برای پوست های چرب از ژل یا مرطوب کننده های مبتنی بر آب استفاده کنید.

در روال مراقبت شخصی سالم  از ضد آفتاب استفاده کنید.
اشعه ماوراء بنفش خورشید می تواند باعث سرطان پوست یا ایجاد چین و چروک بیشتر شود. یک ضد آفتاب با SPF طیف وسیع حداقل 30 انتخاب کنید.

کرم ضد آفتاب را به طور یکنواخت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب بمالید. کرم ضد آفتاب را هر 2 ساعت یکبار تجدید کنید، به خصوص اگر در فعالیت های خارج از منزل مانند ورزش شرکت می کنید.

ایجاد یک روال مراقبت شخصی سالم نیمه روز

سالم غذا بخورید.
در یک روال شخصی سالم  تغذیه نامناسب می تواند حساسیت به بیماری های لثه را افزایش دهد. بهبود رژیم غذایی می تواند از پوسیدگی دندان و بیماری های لثه جلوگیری کند.

مصرف نوشیدنی های اسیدی مانند نوشابه و آب میوه را محدود کنید. اسیدهای غذایی می توانند مینای دندان را فرسایش دهند و باعث ایجاد حفره شوند.

مصرف شکر مانند بستنی، براونی و کلوچه را کاهش دهید. باکتری ها می توانند قند را تخمیر کنند و اسید تولید کنند که به دندان های شما آسیب می رساند.

در یک روال مراقبت شخصی سالم  آب بیشتری بنوشید.

خشکی دهان زمانی رخ می دهد که بزاق کافی برای مرطوب نگه داشتن دهان خود نداشته باشید، که می تواند منجر به پوسیدگی دندان و عفونت شود. نوشیدن آب می تواند پوست شما را بیشتر آبرسانی کند و پوست شما را از شر سموم خلاص کند. 8 لیوان آب بنوشید. یک یادآوری برای نوشیدن آب تنظیم کنید یا یک بطری آب با خود حمل کنید.

بعد از غذا نخ دندان بکشید.
نخ دندان کشیدن به شما این امکان را می دهد که فضاهای تنگ بین دندان ها و لثه های خود را تمیز کنید، که می تواند از تجمع باکتری هایی که باعث آفت و التهاب لثه می شوند جلوگیری کند پس همیشه در کیف لوازم آرایشی خود یک نخ دندان به همراه داشته باشید.

از نخ دندان حدود 18 اینچ استفاده کنید. نخ دندان را بین انگشتان شست و سبابه خود محکم نگه دارید. به آرامی نخ دندان را بین دندان های خود به بالا و پایین هدایت کنید. وقتی نخ دندان به خط لثه شما رسید، آن را روی یک دندان خم کنید و به شکل c بسازید. هر بار یک دندان را نخ دندان بکشید.

ایجاد یک روال مراقبت شخصی سالم شبانه

دوش بخار بگیرید.
دوش آب گرم و بخارآلود می تواند جریان خون را افزایش دهد، عملکرد سیستم ایمنی را بهبود بخشد و درد و درد عضلانی را کاهش دهد. یک دوش شبانه بخاردار نیز می تواند به خواب شما کمک کند. آب گرم زیر دوش را روشن کنید.

در و پنجره های حمام را ببندید تا بخار را جذب کرده و رطوبت را افزایش دهید.دمای آب را از داغ به گرم کاهش دهید و سپس دوش بگیرید.

دوش گرفتن را کوتاه نگه دارید.
دوش گرفتن طولانی مدت می تواند چربی و رطوبت پوست را از بین ببرد و در نتیجه پوست خشک و پوسته پوسته شود. 5 تا 10 دقیقه دوش بگیرید.

می توانید زمان دوش گرفتن خود را با یک لیست پخش موسیقی یا زنگ ساعت انجام دهید.

بدن خود را مرطوب کنید.

در روال مراقبت شخصی سالم پس از دوش گرفتن، برای جلوگیری از خشکی پوست، باید پوست خود را با یک مرطوب کننده آبرسانی کنید. از لوسیون یا کرم مرطوب کننده بر پایه روغن استفاده کنید. برای جذب بهتر رطوبت، ظرف 3 دقیقه پس از دوش گرفتن از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

روتین مراقبت از پوست خود را تکرار کنید.
صورت خود را بشویید، تونر بزنید و دوباره صورت خود را مرطوب کنید.

روال مراقبت شخصی سالم دندان خود را تکرار کنید.
دندان ها و زبان خود را مسواک بزنید.

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ساعت: ۱۲:۳۶:۲۷ توسط:نوید موضوع: نظرات (0)